Allesvanlilliputiens.nl
    Wat is heet

    Dit zijn 10 leuke ideeën voor een housewarming cadeau

    January 13, 2023

    4 tips voor het binnenhalen van freelance opdrachten

    January 13, 2023

    Interim opdrachten, waar vind je die?

    January 13, 2023

    Abonneren op updates

    Ontvang het laatste creatieve nieuws van FooBar over kunst, design en business.

    Facebook Twitter Instagram
    Facebook Twitter Instagram
    Monday, February 6
    Allesvanlilliputiens.nl
    • Home
    • Geschiedenis
    • Grafische romans
    • LGBTQ-boek
    • Zaken en geld
    Allesvanlilliputiens.nl
    Home»Zaken en geld»De voordelen van een selfservice portal
    selfservice portal
    Zaken en geld

    De voordelen van een selfservice portal

    SjorsBy SjorsJanuary 13, 2023No Comments3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Heb je er wel eens over nagedacht om een selfservice portal te laten implementeren? Een zelfbedieningsportaal is een online omgeving die de gebruikers de benodigde handvatten geeft om zelf een probleem te kunnen afhandelen of een aanvraag te doen voor iets. Je kunt dit laten maken voor klanten en medewerkers. Het gaat om informatie die vrij beschikbaar wordt gesteld en waarbij het niet perse noodzakelijk is dat klanten of medewerkers een eigen inlog krijgen. Voorbeelden zijn de digitale loketten van de gemeenten waarmee burgers bijvoorbeeld een parkeervergunning kunnen aanvragen of een uittreksel uit het geboorteregister. Een portal heeft veel voordelen en die delen we graag in dit artikel met je.

    Gebruiksgemak

    Met een selfservice portal creëer je meer gebruiksgemak. Je maakt het klanten of medewerkers heel makkelijk om gegevens op te vragen of zaken te regelen op een moment dat het hun uitkomt en zonder dat er de hulp van iemand anders voor nodig is. Het is meer dan een extra service, je geeft mensen meer controle over de gang van zaken en dat draagt bij aan de zelfstandigheid van de medewerkers of klanten. Mensen vinden het fijn als ze zaken zelf makkelijk kunnen regelen. Niemand zit er op te wachten om voor een simpele handeling naar het gemeentehuis te moeten. Het is veel fijner om vanaf je luie stoel een aanvraag te regelen. Dat gaat sneller en je hoeft er de deur niet voor uit.

    Foutreductie door selfservice portal

    Doordat je het verzamelen en verwerken van gegevens automatiseert met een selfservice portal kan dat een aanzienlijke foutreductie opleveren. Stel dat je een database aan kennis beschikbaar stelt waarin vragen op antwoorden worden gegeven dan is er geen kans meer dat iemand een fout antwoord geeft. De informatie is digitaal beschikbaar en klopt altijd. Als iemand de vraag aan een persoon stelt, kan het zijn dat deze een verkeerd antwoord geeft. Bij het digitaal invullen van formulieren gaat er ook minder mis omdat er geen medewerker verkeerde gegevens kan noteren. Ook dat gebeurt allemaal automatisch.

    Geen wachtrijen meer

    Een selfservice portal is ideaal om wachtrijen op te lossen. Die zijn er simpelweg niet meer omdat iedereen online zijn aanvraag kan regelen en niet meer hoeft te wachten op de eerstvolgende medewerker die beschikbaar is. Dat scheelt niet alleen een hoop mensen binnen een organisatie. Het scheelt ook een hoop frustratie als je aan het wachten bent tot die medewerker je eindelijk kan helpen. Dat maakt meteen dat de klanttevredenheid aanzienlijk toeneemt.

    Kostenbesparing met selfservice portal

    Met een selfservice portal zul je merken dat je uiteindelijk een aanzienlijke kostenbesparing doet. Hoe hoog die is verschilt per organisatie. We kunnen je wel vertellen op welk vlak je kosten bespaart. Enerzijds dalen de operationele kosten doordat papierstromen gedigitaliseerd worden. Anderzijds kun je het aantal medewerkers verminderen omdat er minder vragen zijn waar medewerkers bij moeten ondersteunen. Daarnaast maak je als organisatie een enorme slag op het gebied van efficiency. Dus reken maar uit wat zou betekenen in jouw organisatie.

     
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Sjors
    • Website

    Related Posts

    Deze kleine aanpassing in de manier waarop u vragen stelt, kan uw vergaderingen 2x zo productief maken

    December 18, 2021

    7 excellent books on building a positive work culture

    November 14, 2021

    Hoe u uw ‘eigen werk’ als manager kunt voltooien

    October 11, 2021

    Boekrecensie: “Dood door ontmoeting”

    October 10, 2021
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Abonneren op updates

    Ontvang het laatste sportnieuws van SportsSite over voetbal, voetbal en tennis.

    Laatste nieuws

    The Big Fat Kill – Grovel

    November 16, 2021

    Series – een winnende strategie

    January 22, 2022

    Social media is niet zo sociaal

    December 19, 2021

    Interim opdrachten, waar vind je die?

    January 13, 2023
    VOETTEKSTMENU
    • Home
    • Blogs
    Get Informed

    Abonneren op updates

    Ontvang het laatste creatieve nieuws van FooBar over kunst, design en business.

    RECENTE BERICHTEN
    • Dit zijn 10 leuke ideeën voor een housewarming cadeau
    • 4 tips voor het binnenhalen van freelance opdrachten
    • Interim opdrachten, waar vind je die?
    • De voordelen van een selfservice portal
    • Series – een winnende strategie
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    2022 © allesvanlilliputiens.nl Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.